| Üye: 39018 Editör: 33, Uzmansel.com Danýþmaný: 41 |
| 13 misafir ve 58 üye baðlý |
Sýk Kullanýlan Anasayfam |
Köþe Yazýlarý
Zýraat Mühendisi Korkmaz MERT
BÝLGÝ HAZÝNESÝ Köþe Yazýlarý Zýraat Mühendisi Korkmaz MERT |
| TARIM BAKANLIÐI KALDIRILIYOR MU ? |
| Çarþamba, 21 Mart 2007 | |
|
-Sayýn Baþbakaným ne olacak bu Tarýmýn durumu? 80'li yýllarýn baþýnda, Tarýmda Türkiye Dünya'da kendi kendine yeten nadir ülkelerden biri iken maalesef bugün neredeyse A'dan Z'ye ithal eder duruma geldi. Sayýn Baþbakanýmýz biraz durakladý belli ki oda bu konudan oldukça rahatsýzdý. Kafasýndan bir þeyler tasarlýyordu. Fakat sorularýmýz karþýsýnda fazla gizlemeden açýkladý. - Arkadaþlar, önümüzdeki seçim programýna yetiþtirilecek þekilde bir sistem üzerinde çalýþma yapýyorlar. Maalesef "TARIM BAKANLIÐINI KALDIRACAÐIZ" Yeni sistemde Hem Ülkemizin Tarým ürünlerinde dýþa baðýmlýlýðýný kaldýracak hem de Çiftçilerimiz bugünkü kazandýðýnýn en az 5 kat daha fazlasýný kazanacak. Bunu çok detaylý bir þekilde Genel seçim programýmýzýn tanýtýmýnda anlatacaðýz. Çünkü dedi , Tarým Bakanlýðýnýn kaldýrýlmasý için çok nedenimiz var ancak bazýlarýný sizlere açýklayayým. 1. Bakanlýk iþlevini tamamý ile kaybetmiþ. Her konuda özel kuruluþlar bakanlýðý geçmiþ. Bakanlýk Cumhuriyetin ilk yýllarýndaki öncülük görevin tamamlamýþ, þimdileri özel kuruluþlara öncülük deðil neredeyse her konuda köstek oluyor.Ýlçelerde ve Ýllerde Çiftçilere vereceði bir þey kalmamýþ.Çünkü Özel kuruluþlar Zamana çok hýzlý ayak uydurmasýna raðmen Bakanlýk elemanlarý biraz bürokrasi biraz siyasi nedenlerden geri kaldýlar. 2. Bakanlýk Yýllardan beri Toprak Reformuna bir çözüm bulamadýlar. Araziler miras hukukundan dolayý bölüne bölüne Halý kadar kaldý bu gidiþle 20 sene sonra mendil büyüklüðünde araziler olacak. Böyle olunca hiç kimse araziye yatýrým yapmýyor, yapamýyor çünkü arazi içinde ne Traktör ne Biçerdöver dönüyor. Yeni sistemimizde buna çok köklü ve kalýcý çözümlerimiz var. 3. Yýllarca çiftçiye verilen Destekler bir türlü yerine ulaþmýyor ve istenilen sonuç elde edilemiyor. Demek ki burada da bir yanlýþlýk var. Bu konuda da çok ciddi önerilerimiz var. 4. Dünyada bizim bazý illerimiz büyüklüðündeki devletler tarýmda bizi geçer oldu. Tarým Bakanlýðýmýzdaki elemanlardan bir çözüm düþünmüyorlar. Neden böyle oluyor denilince " Efendim girdiler çok fazla" deniliyor. Oysa Avrupa da çoðu devletlerin girdileri bizden daha fazla. Asýl sýkýntý bizim birim m2 den düþük verim almamýz. Demek ki sen Bakanlýk olarak yeterince ýslah çalýþmasýný yapmamýþsýn veya yapamýyorsun. 5. Bakýn size bir Örnek vereyim ; Çoðu ilçelerde aþýrý derecede eleman birikimi var. Ýlçe Tarýmda hiç Traktör yok ama 4 tane Traktör operatörü alýnmýþ. Hiç Boða yok 4 tane Boða bakýcýsý alýnmýþ .Bunun gibi yýðýlmalar var bakanlýk olarak kaydýrma veya rotasyon yapýlamýyor. Bir Ýl'e eleman yýðýlmýþ oturacak yer yok, diðer Ýl'de eleman yok. Bu þekildeki bir sistemin hiç kimseye faydasý yok. Buna da köklü bir çözüm getiriyoruz. 6. Hayvancýlýk neredeyse ölmek üzere , iç piyasada korkunç rekabet var, artýk kedi köpek besler gibi iki inek bir tosun besleyerek hayvancýlýk da rekabet edemezsin. Bedava mazot, bedava yem versek bile zarar edersin. Artýk Tarýmýn bir iþletmeye dönüþtürülmesi zamaný geldi ve geçiyor. Yeni sistemimiz tamamý ile iþletme ve Birlik üzerine bina ediliyor. 7. Bakýn önümüzdeki yýllar AB Müzakereleri çok çetin geçecek eðer radikal kararlarý alýp uygulamazsak o zaman çok canýmýz yanar, elimizdeki kaynaklarý kullanamaz duruma düþeriz. Genel seçime kadar tasarladýðýmýz sistem tamamlanýp seçim öncesi vatandaþlarýmýzýn tartýþmasýna açacaðýz. Baþbakanýmýzý dinledikten sonra bir ziraatçý olarak utandým. Zira Baþbakanýmýz konuyu bizden daha detaylý ve hassas olarak düþünüyor.Evet bende aynen bu fikirlere katýlýyorum.Korkmaz MERT Ziraat Mühendisi Bahcesel Favori yazlarma ekle Sosyal sitelerime ekle
Email ile bildir
Hit: 5346 Trackback(0)
Yorum
(20)
...
Yazan Hulusi , 22 Mart, 2007
İnceleme a?amasńndayфm.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan Selami Bostancı , 22 Mart, 2007
iyide bu bir seçim yatırımı mı yoksa ileriye yönlik taslakmı. ülkenin duurmu ortada her ?ey Ńzelleօ?ti. tarımda aynı ?ekilde Ńzelleօ?ir ve yabancı sermayeye geçerse Türkiye'nin ilerisini pek parlak görmüyorum.Bu resmen yabancılara ba?Ąmlфlф olmaya teх?vik ediyor.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan asycrk , 22 Mart, 2007
Sayın BaÅ?bakanımızın birkaç madde halinde belirttiÄ?i bu sorunlar tarım camiası tarafından zaten biliniyor. ancak bu sorunların ortaya çıkmasında siyasetin ve siyasetçilerin %lik payı ile teÅ?kilatın ve teÅ?kilat çalıÅ?anlarının %lik payları acaba nedir? sormak lazım radikal kararlar alınması gerekiyor evet bende katılıyorum ancak belirtilen sorunlar bugün ortaya çıkmıÅ? deÄ?il yıllardır bilinen, devam eden ve devam etmesine göz yumulan sorunlar. tarımın sorunu denilince doÄ?rudan ve dolaylı olarak nüfusun dün %50 si idi, bugün %35 i tarımda istihdam ediliyor (ki bu kesimin büyük bölümü seçmen yaÅ?ını doldurmuÅ? kimseler) hiçbir siyasi iradenin bu derecede büyük bir kitleyi seçimlerde karÅ?ısına alamamıÅ? olması, tarımda yeniden yapılanma ve sürdürülebilir tarım politikalarının siyasi iradelerin engeline takılmıÅ? olması ve politika üretilememesinden kaynaklandıÄ?ı aÅ?ikardır. teÅ?kilatta istihdam edilen personelin atamalarına gelince isteyen istediÄ?i yere kafasına göre gidip oturmuyor, atamalar yine siyasi irade tarafından yapılıyor. bunun dıÅ?ında özelleÅ?tirme kapsamına alınan ne kadar kurum ve kuruluÅ? çalıÅ?anı varsa devlet personel baÅ?kanlıÄ?ı tarafından vasıflı vasıfsız denilmeden gönderiliyor tarım bakanlıÄ?ına, Å?u anda bırakın tarım il ve ilçe müdürlüklerini politika geliÅ?tirmesi gereken merkez teÅ?kilatında (bakanlık) dahi Teknik eleman ve SaÄ?lık personelinden çok vasıfsız iÅ?çi ve memur istihdam edilmiÅ? durumda, bu ve bunun gibi nice sorunların kaynaÄ?ının bakanlık çalıÅ?anları deÄ?il siyasetçiler olduÄ?u gün gibi ortada deÄ?ilmi? saygılarımla
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan selsarac , 22 Mart, 2007
Haklısınız, kesinlikle katılıyorum. hepimizin ortak kaygısı bu.Ã?alıÅ?anların ne suçu olabilir bu konuda.
Oy: +0
Åžunu da belirtmeden geçemeyeceÄ?im. Tarım bakanlıÄ?ı gibi güçlü bir bakanlıÄ?ın Tarıma yön vermesi gerekli. ve çok seviyeli ve bilgili kadrosu var. ancak tahmin ediyorum ki TaÅ?ra teÅ?kilatı ile bakanlık arasında bir kopukluk var. Herkes il ve ilçede ülkeyi kurtarıyor günlerce. ancak BakanlıÄ?a kaç kiÅ?i yazıp ta Å?u önerimiz var, Å?unu Å?öyle yapalım diyor? bir olumsuz durum olduÄ?unda, kaç çalıÅ?an resmi görüÅ? bildiriyor? bu nedenle Tarım bakanlının bu hale gelmesinde çalıÅ?anların pasif olma hatasından baÅ?ka bir hataları yok. yanılıyormuyum sizce Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan eyagan , 24 Mart, 2007
geç kalınmıÅ? fakat geç kalındıkça uygulanması zorlaÅ?an bir sistem. ama zararın neresinden dönersen kardır. fakat kafama birÅ?ey takıldı. tarım bakanlıÄ?ını kaldırınca yerine ne koyacaksınız ve mevcut personeli ne yapacaksınız
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan ra?it35 , 28 Mart, 2007
toplumda belirli bir eÄ?itim almıÅ? ve topluma yön verme iddiası olan kiÅ?ilerin sorunlar karÅ?ısında yorumda ve çözüm önerilerinde bulunması gerekir. bakanlıÄ?ımızın idari yönetiminde, personel atamalarında popülist ve taraflı tercihleri olmasaydı bunlardan bahsedilmezdi.
Oy: +0
kırsal kesimdeki fakir ailelerin yaÅ?amlarını iyileÅ?tirme yönünde kooperatifler kanalıyla birer ikiÅ?er inek daÄ?ıtımı verimlilik açısından uygun olmadıÄ?ını herkes bilmekte kıral kalkınma projelerinin sanayii üretimi ile bir deÄ?erlendirilmemesi gerektiÄ?ini sayın baÅ?bakanın da bilmesi gerekir... Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan metinerdemistanbul , 30 Mart, 2007
A.K.P tarımda bu güne kadar ne yaptiki bundan sonrada yapsın tarım arazilerini,orman arazilerini peÅ?keÅ? çekmekten baÅ?ka ne yaptiki Egede Zeytincimiz periÅ?an Marmarabirlik önünde otoyol kapatmalar,Fındıkla ugraÅ?an çiftçilerimiz aynı Å?ekilde tarım arazisine yapılan ve Amerikan menÅ?eli olan Cargill firması ülkemizdeki Å?eker üretimini bitme noktasına getirmekten baÅ?ka ne yaptı soruyorum ve bunun gibi birçokları soruyorum bu ülkede tarıma destek veren siyasetçiler varsa o da baÅ?ta Mustafa Kemal Atatürk ve sonrasında Sayın Prof.Dr Necmettin Erbakandır umarım bundan sonraki siyasetçi ve devlet adamlarıda ülkesini seven ve sahip çıkanlardan olur.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan turan , 05 Nisan, 2007
deÄ?erli meslekdaÅ?ım , bakanlıkta ne kadar çalıÅ?tınız bilmiyorum. syn baÅ?bakanımızın söylediÄ?i bir çok sorun doÄ?rudur ama bu bakanlıÄ?ın kaldırılmasını gerektirmez. BakanlıÄ?ın daha nasıl verimli çalıÅ?abileceÄ?ine kimse kafa yormuyor. Hem bakanlıÄ?ı kaldıracaÄ?ım deniyor. Hemde geçici iÅ?çilere kadro veriliyor. Hemde geçmiÅ?te bir çok iÅ?çinin alındıÄ?ından kadrolarda yıÄ?ılma olduÄ?undan dert yanacaksaın. Hemde hükümet olarak tarım bakanlıÄ?ındaki geçici iÅ?çilere kadro vereceksin.Ã?eliÅ?ki. Bakanlık elemanlarının sekreterya iÅ?iyle uÄ?raÅ?maktan teknik konulara eÄ?ilemediÄ?i doÄ?rudur. Bu konuda özel sektörden geri kaldıÄ?ımızı kabul ederim. Eski bir emniyet mensubu olarak söyleyeyim tarım bakanlıÄ?ı yada sivil kurumlarda amirin resen ceza verme yetkisi olmadan memuru çalıÅ?tırması zor.Bakanlıktaki dengeyi asıl bozan ise bu bakanlıÄ?a gereksiz iÅ?çi alınmasıdır. İÅ?çilerin alınması memurun Å?evkini de kırmıÅ?tır. Asli iÅ?i bedenen çalıÅ?mak olan iÅ?çiler masa baÅ?ında çalıÅ?tırılınca. Mühendis ve memurun çalıÅ?ma azmini kırarsınız.Sayın baÅ?bakan geçmiÅ?e dönük bu tespitinde haklı. Ankarada genel müdürlüklerdeki fuzuli personeli (hiç taÅ?ra görmemiÅ?) illere daÄ?ıtmak ilçelere daÄ?ıtmak ellerinde. Niye yapmıyorlar.Bayındırlık bakanlıÄ?ı, orman ve çevre bakanlıÄ?ı hakkındaki düÅ?üncelerini de merak ediyorum. Ã?ünkü o bakanlıklarla aramızda hiçbir fark yok.sayılarımla.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan aliihsan , 11 Mayýs, 2007
hala yabancılara baÄ?ımlılıktan söz edebiliyoruz.kendimizibaÄ?ımsız zannediyoruz.daha nasıl baÄ?ımlı olacaÄ?ız? baÄ?ımsız neremiz kaldıki,?Yıllardır bakanlık deÄ?iÅ?ik Å?ekillerde isim deÄ?iÅ?ikliÄ?i ve revizyona uÄ?radı belli ki bir sancı var ama bu tasarı doÄ?um sancısı olur umarım.Populist idareler ve sonraki seçim kaygıları olduÄ?u muddedçe radikal projeler zor gerçekleÅ?ir.Yukarıda ki yorumlarda belirtildiÄ?i gibi devlet ayakbaÄ?ı olmasın yeter.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan Esma , 27 Mayýs, 2007
Yazarımızın asıl utanması gereken konu Ã?lkenin en önemli en stratejik bakanlıÄ?ını kapatmayı düÅ?ünenlere hak vermesidir.Hiç bir bakanlık doÄ?ru dürüst çalıÅ?mıyor ki zaten.Hepsini birden kapatalım T.C.ni de laÄ?v edelim olsun bitsin.Yazıklar olsun bu anlayıÅ?lara...
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan Esma , 27 Mayýs, 2007
Habere ben inanamadým ve dehþete düþtüm.Sayýn Baþbakanýmýz Tarým Bakanlýðý tarýmýn sorunlarýna çözüm bulamýyor diyerek ülkenin en stratejik bakanlýðýnýn kapatýlacaðýný açýklamýþ.
Oy: +0
Birincisi bundan haberdar olanýnýz var mý? ?kincisi bunu mantÃkl݃ bulan makalenin yazar݃n݃ ݃iddetle ve esefle kރn݃yorum ve as݃l ben kendisini ay݃pl݃yorum b݃yle bir gփrփ܃ރ savundu܃u iЃin. Gǃd܃len mant܃݃a bakЃl݃rsa devletin hi݃ bir kurumu iyi ǃalǃ݃mރyor.݃?yle ise T.C.nini toptan laðv edelim olsun bitsin.Yazýklar olsun bu anlayýþlara ve bu anlayýþtakilere Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan ubeyd , 28 Mayýs, 2007
Sayın �yemiz Esma Hanım
Oy: +0
Her Å?eyden önce baknlıÄ?ın kapatılmasına hak vermiyoruz .Ancak bakanlıktakı bu sorunların varlıÄ?ına hak veriyoruz. Bilmiyorum bakanlıÄ?ın hanÄ?i biriminde çalıÅ?ıyorsunuz ama sizce BaÅ?bakanın saydıÄ?ı proplemlerden hanÄ?isine yok diye bilirsiniz. EÄ?er bu sıkıntılar yok diyorsanız o zaman tartıÅ?manın bir manası yok. Kaldıki BaÅ?bakan "ArkadaÅ?lar bu konu üzerinde çalıÅ?ma yapıyorlar " diyor Ã?alıÅ?ma sonunda her hanÄ?i bir iyileÅ?tirme ve radikal kararlar alınabilirmi bilemiyorum ama Her Å?eye karÅ?ı çıkan bir zihniyetin oldugu ülkemizde radikal kararlar almak hemen hemen imkansız.Size göre Tarım Türkiyede çok iyi MaÅ?aalah ne diyelim o zaman ne Å?iÅ? yansın ne kebap böyle gitsin. Selamlar Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan Biyolog Mustafa ERS?Z , 03 Haziran, 2007
Sayın BaÅ?bakanımız oldukça hassas düÅ?ünüyor. İnÅ?aallah bir verim alınır ve tarım sektöründe istenilen canlanma biran önce baÅ?latılır.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan MesutARI , 21 Haziran, 2007
tarım bakanlıÄ?ının iÅ?levını aksama ve hantal yuruttuÄ?u doÄ?rudur.ancak bugun tamamen burokratık iÅ?lerle uÄ?raÅ?an bakanlık halıne getırılmesı çalıÅ?anlarınmı suçudur.doÄ?rudan gelir desteÄ?i v.b tamamen iÅ?gücüne ve masa baÅ?ına dayalı iÅ?ler kımler tarafından bakanlıÄ?a yuklenmıÅ?tır.ayrıca personel yıÄ?ılmalarından bahsedilmektedır rotasyon sıstemını ve tayın nakıl iÅ?levını duzenleyecek olan kurumlarda bellidir.bugun mıllı eÄ?itım bakanlıÄ?ında insanlar el etek opmeden hakedıyorsa tayın yaptırırken bu sıstem bu bakanlıkta neden uygulanamamaktadır.bu soruların cevabı bulunduÄ?unda bakanlıÄ?ında sorunlarının çoÄ?unun halledıleceÄ?ine inanıyorum.saygılarımla
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan Necdet Göç , 12 Temmuz, 2007
Bir yerde sorun varsa hemen orayı kapatarak çözüm ha.... Gerçekten çok üretkensiniz. Peki ya sorun siz iseniz?.....
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan Necdet Göç , 12 Temmuz, 2007
Sayın yönetici buradaki yorumları ne kadar ya da hangi kriterlere göre süzeceksiniz.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan malik , 21 Aðustos, 2007
tarım bakanlıÄ?ının kaldırılması düÅ?üncesine katılıyorum.ben tarımcı deÄ?ilim ama ülkemizin tarım bakımından düÅ?tüÄ?ü bu durumda bence iktidarlar kadar tarım ilve ilçe örgütlerininde payı azımsanmayacak kadar çok.bu hantal ve çaÄ?dıÅ?ı tarım anlayıÅ?ıyla yada anlayıÅ?sızlıÄ?ıyla ülkemiz tarımının bir yerlere varması imkansız.tarım özelleÅ?meden bir yerlere varamayacaÄ?ımız açık.
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan ayla , 06 Eylül, 2007
bence bu haber son derece dayanaksız bir sorunu ortadan kaldırmak için çöpü halının altına süpürüp görmezden gelemezsiniz tarım bakanlı?Ąnф kaldфrmak buna benzer ayrфca doф?uraca?Ą bуy܃k bo܅?lukta doldurulamaz.mantıksızlıktır.ödcelikle tarım bakanlı?Ąnфn tфpkф amerikada olduф?u gibi kısa ve uzun vadeli tarım politikası ve tarımsal kalkınma planlarına ihtiyacı var daha bir yıllık bir planımız bile yokken kiminle rekabet edece?iz
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan ayla , 06 Eylül, 2007
bir gercek daha var tarım bakanlıÄ?ı gibi taÅ?ra teÅ?kilatı yurdun dört bir yanına daÄ?ılmıÅ? tüm çiftçilerin sürekli her iÅ?lerinde bire bir muhattap olan, danıÅ?mak(tarımsal üretimde) evrak vs iÅ?lerini yaptırmak zorunda oldukları her açıdan devletle baÄ?larını saÄ?layan bir kurumu kaldırmak demek ismini deÄ?iÅ?tirmekten ileriye gidemez taÅ?ra teÅ?kilatlarının nasıl çalıÅ?tıÄ?ından habersiz özelliklede ziraat mühendisliÄ?inden habersiz insanların böyle ciddi bir konuda geliÅ?i güzel konuÅ?malarıda hiç doÄ?ru deÄ?il
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
...
Yazan ayla , 06 Eylül, 2007
son olarak baÅ?bakanımızın böyle bir Å?ey söylediÄ?ini hiç sanmıyorum örneÄ?in çöken saÄ?lık sistemine çözüm olarak saÄ?lık bakanlıÄ?ı kaldırılmıyorsa tarım bakanlıÄ?ıda kaldırılmaz
Oy: +0
Olumsuz yorum bildir
Begenmedim
Begendim
Yorum yazabilmeniz iin kaytl罽 olmalsnz. Henz bahcesel yesi de켰ilseniz ltfen ncelikle kay춽t olunuz.
|
|
| Son Güncelleme ( Salý, 09 Ekim 2007 ) |
| < Önceki | Sonraki > |
|---|
| Zamanýnýz bizim için deðerlidir! |
|---|
|
|
| Bitkisel Üretim |
| Hayvansal Üretim |
| Bahçe Peyzaj |
| Orman ve Ormancýlýk |
| Gýda Saðlýk |
| Teknoloji Mekanizasyon |
| Çevre |
| Duyuru Etkinlik |
| VÝDEOSEL |
| VÝKÝSEL |
| BahceselSÖZLÜK |